چرا طراحی وب سایت مهم است؟
اگر فقط 15 دقیقه برای مصرف محتوا و دیدن مطالب در نظر گرفته شود،
66 درصد از مردم ترجیح می دهند چیزی را با طراحی زیبا در مقابل چیزی ساده ببینند.
طراحی وب سایت شما بخش مهمی از حضور بازاریابی آنلاین شما است.
برای ایجاد یک وب سایت بهتر برای کسب و کار خود، باید اهمیت طراحی وب را درک کنید.
همانطور که به طراحی مجدد وب سایت خود نگاه می کنید، ممکن است از اهمیت طراحی وب سایت تعجب کنید.
چگونه بر مخاطبان و کسب و کار شما تأثیر می گذارد؟
بیایید به پنج دلیل مهم بودن طراحی وب نگاه کنیم.
1. اولین برداشت را ایجاد می کند
هنگامی که مخاطبان شما از وب سایت شما بازدید می کنند، آنها اولین تصور را از تجارت شما میبینند.
آنها در عرض چند ثانیه درباره کسب و کار شما قضاوت خواهند کرد.
در این چند ثانیه اول، شما می خواهید تاثیر مثبتی روی مخاطبان خود بگذارید.
اگر وب سایت شما نامطلوب یا قدیمی به نظر برسد،
مخاطبان شما بلافاصله تصور منفی از کسب و کار شما خواهند داشت.
آنها وب سایت شما را جذاب نمی بینند،
همین امر آنها را از ماندن در صفحه وبسایت شما باز می دارد.
شما کاربران یا مشتریان احتمالی را از دست خواهید داد
زیرا آنها وبسایت شما را به سمت وبسایت رقیب ترک می کنند.
طراحی وب سایت مهم است زیرا بر درک مخاطبان از برند شما تأثیر می گذارد.
تأثیری که روی آنها می گذارید می تواند آنها را وادار کند
که در صفحه شما باقی بمانند و در مورد کسب و کار شما بیاموزند
یا صفحه شما را ترک کنند و به یک رقیب روی بیاورند.
یک طراحی وب خوب به شما کمک می کند تا کاربران خود را در صفحه خود نگه دارید.
2. به استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما کمک می کند
بسیاری از عناصر و شیوه های طراحی وب بر نحوه انتشار محتوا در وب سایت خود تأثیر می گذارد،
که به نوبه خود بر نحوه خزیدن و فهرست بندی وب سایت شما
توسط عنکبوت های موتورهای جستجو تأثیر می گذارد.
این یکی از اصول و چیزهایی است که نمی توانید آن را به هم بزنید.
اگر اصول سئوی درون صفحه شما مناسب نیست، از همان ابتدا در یک نبرد سخت برای دیده شدن خواهید جنگید.
جدا از نحوه انتشار محتوا در وب سایت شما،
برخی از عناصر طراحی وب سایت می توانند مستقیماً روی سئو تأثیر بگذارند.
درک طراحی وب در صورتی که با نحوه کار آن آشنا نباشید ممکن است دشوار باشد،
اما به بیان ساده، کد شما باید سئو پسند باشد.
بهترین راه برای اطمینان از شیوههای مناسب طراحی وب (و متعاقباً دیده شدن موتورهای جستجو) این است که
با یک شرکت طراحی وب همکاری کنید که میداند در حال انجام چه کاری هستند.
3. این تصور را برای خدمات مشتری ایجاد می کند
مردم می توانند با نگاه کردن به وب سایت شما قضاوت کنند که چگونه با آنها رفتار خواهید کرد.
طراحی شما به آنها بینشی می دهد که چگونه به مخاطبان خود نگاه می کنید.
اگر هیچ تلاشی برای طراحی وب سایت خود انجام ندهید،
مخاطبان شما می دانند که برای کمک به آنها تلاشی نخواهید کرد.
وب سایت شما مانند یک نماینده خدمات مشتری است.
اگر وب سایت شما روشن، مدرن و جذاب باشد، مخاطبان شما از صفحه شما استقبال بیشتری خواهند کرد.
شما این تصور را ایجاد می کنید
که به افراد جدیدی که از وب سایت شما بازدید می کنند، باز و پذیرا هستید.
از سوی دیگر، یک سایت قدیمی و غیر جذاب باعث می شود
کسب و کار شما سرد و دور از انتظار به نظر برسد.
مردم نمیخواهند کسبوکاری را بررسی کنند
که به اندازه کافی برای آنها ارزش قائل نیست تا تأثیر اولیه خوبی داشته باشد.
طراحی وب خود را به عنوان چهره دیجیتالی کسب و کار خود در نظر بگیرید.
اگر کسی وارد مکان فیزیکی شما شود،
آیا نمی خواهید که یک چهره دوستانه به او سلام کند و به او احساس خوش آمد گویی کند؟
یک طراحی وب به روز و مدرن معادل یک چهره دوستانه است که به بازدیدکنندگان جدید شما خوشامد می گوید.
4. باعث ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما می شود
مردم به وب سایت هایی که طراحی ضعیفی دارند اعتماد ندارند.
اگر طراحی ضعیف شما را ببینند یا اطلاعات قدیمی به نظر برسد، به سایت شما اعتماد نخواهند کرد.
آنها ممکن است سایت شما را به دلیل اینکه طراحی وب به روزی ندارید، مبهم یا نامتقارن ببینند.
به شخصی فکر کنید که به دنبال سفارش عمده به یک شرکت تولیدی است.
آنها مقدار زیادی پول خرج می کنند،
به این معنی که اگر طراحی وب سایت تولیدی شما اعتماد را منتقل نمی کند،
آنها کسب و کار دیگری برای انجام سفارش خود پیدا می کنند.
از طرف دیگر، یک سایت حرفه ای نشان دهنده اعتماد مخاطبان شماست.
آنها به کسب و کار شما اعتماد خواهند کرد و با بررسی بیشتر آن احساس راحتی خواهند کرد.
این مهم است که بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید تا در سایت شما باقی بمانند.
وقتی بازدیدکنندگان برای مدت طولانی تری در سایت شما باقی می مانند،
فرصت های بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد می کنید
تا آن سرنخ ها را جذب کند.
5. رقبای شما این کار را انجام می دهند
اگر به دلیلی برای اهمیت طراحی وب نیاز دارید،
در اینجا یک دلیل بزرگ وجود دارد: رقبای شما در حال حاضر از طراحی وب استفاده می کنند.
اگر می خواهید در رقابت با آنها باقی بمانید، باید از طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
شما می خواهید که وب سایت شما از رقبا متمایز باشد.
اگر یک وب سایت قدیمی، قدیمی و بی کیفیت دارید، رقیب شما از شما بالاتر خواهد رفت.
وب سایت خوب طراحی شده آنها بهتر از وب سایت شما عمل می کند.
این بدان معناست که شما کاربران رقبای خود را از دست خواهید داد.
آنها کاربران بیشتری را به صفحه خود جذب می کنند زیرا صفحه آنها جذاب تر است.
طراحی وب سایت شما فرصتی برای شماست تا کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید.
وقتی با سایر مشاغل رقابت می کنید، عموماً خدمات مشابه و قیمت گذاری مشابهی دارید.
شما به چیزی نیاز دارید که کسب و کار شما را از بقیه متمایز کند.
یک وب سایت با طراحی خوب فرصتی برای کسب و کار شما است
تا ویژگی های منحصر به فرد شما را به نمایش بگذارد.
می توانید به مخاطبان خود نشان دهید که چرا باید کسب و کار شما را به رقابت انتخاب کنند.
6. یکنواختی ایجاد می کند
زمانی که میخواهید برای کسبوکارتان کاربران جدیدی بهدست آورید، میخواهید برند خود را بسازید.
شما می خواهید مخاطبان شما با برند شما آشنا شوند تا زمانی که آماده تبدیل شدن به مشتری هستند شما را انتخاب کنند.
طراحی های وب آنلاین مهم هستند زیرا به ایجاد ثبات در صفحه شما کمک می کنند.
شما باید فونتها، سبکها و طرحبندیهای یکسانی را در تمام صفحات وبسایت خود داشته باشید.
اگر در هر صفحه طراحی متفاوتی دارید، این امر باعث می شود سایت شما غیرحرفه ای به نظر برسد.
همچنین ایجاد شناخت برند را چالش برانگیزتر می کند زیرا مخاطبان شما نمی دانند چه رنگ هایی را با نام تجاری شما مرتبط کنند.
اگر وب سایت شما سازگار نباشد، مردم از سایت شما به وب سایتی که حرفه ای تر به نظر می رسد باز می گردند.
با ایجاد یکپارچگی، سرنخ ها را برای مدت طولانی تری در صفحه خود نگه می دارید و آنها را با کسب و کار خود آشنا می کنید.
با طراحی مجدد سایت خود برای این عنصر کلیدی، کاربران ، مشتریان ، سرنخ ها و تبدیل های بیشتری را به دست خواهید آورد.